- - https://andisheh-nou.org -

دادستان کل کشور: تعرض به منابع ملی معضل بزرگ کشور شده است

روزنامه اطلاعات
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در همایش معاونین حقوق عامه دادستان‌های مراکز استان‌ها در قم تعرض به منابع ملی مانند آب،خاک، دریا و جنگل را از مصادیق بارز حقوق عامه برشمرد و افزود: امروز تعرض به منابع ملی به یک معضل بزرگ تبدیل شده و هرجا آب و هوای خوشی دارد در تیر رس ملاکین و پولداران و خوشگذرانان قرار گرفته است. وی افزود: عده‌ای سرمایه دار با تعرض به منابع ملی و ساختن بناهای مجلل و پرهزینه آن هم به طور شبانه و با تبانی برخی از مسئولان کاربری مناطق زیادی از کشور را تغییر داده اند.
منتظری دست اندازی افراد سودجو به منطقه جنگلی ناهار خوران گرگان را از مصادیق بارز جنگل خواری بیان کرد و یادآور شد: در بازدیدی که از این منطقه داشتیم بیش از ۶۰۰۰ ویلا با تخریب جنگل‌ها به صورت غیرقانونی ساخته شده است.
وی دادستان‌های کشور را مکلف کرد با جدیت و قاطعیت و بدون ملاحظه و توصیه وارد صحنه شوند و نگذارند عده‌ای گردن کلفت پولدار و مرفه بی درد به حریم رودخانه‌ها، جنگل‌ها و دریاها تجاوز کنند.
دادستان کل کشور افزود: تا کی باید در خواب باشیم؟ باید دادستان‌ها از خواب بیدار شوند و نگذارند فاجعه از این وضع عمیق‌تر شود. وی کم کاری و کوتاهی مسئولان را سبب وقوع چنین فجایعی در اراضی ملی دانست و گفت: کوتاهی دادستان‌ها و برخی از وزرا اموال عمومی مردم را به این حال و روز نشانده است.
دادستان کل کشور افزود: مگر امکان دارد یک شبه کوه را ببرند و چنین ویلایی بسازند کی مسئول این فاجعه ملی است؟