- - https://andisheh-nou.org -

تمجید علی مطهری از فیلم “ماجرای نیمروز”

 به گزارش تسنیم، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، طی مطلبی با عنوان ” 2 فیلم و 2 رویکرد” درباره 2 فیلم، “اکسیدان” و “ماجرای “نیمروز” نوشت:در چند روز اخیر دو فیلم سینمایی را دیدم، یکی ماجرای نیمروز و دیگری اکسیدان. ماجرای نیمروز از نظر محتوا و قالب هنری عالی بود. این فیلم جوانانی را که از حوادث سالهای اول انقلاب آگاهی کافی ندارند با فداکاری های جوانانِ آن روز در راه حفظ این انقلاب آشنا می کند. باید به همه پدیدآورندگان این فیلم دست مریزاد گفت.اما اکسیدان گرچه از نظر ایجاد نشاط در جامعه ما -که سخت نیازمند آن است – توفیق داشته و سعی کرده مانند فیلم مارمولک جاذبه روحانیت را –که البته این بار شامل روحانیت مسیحیت نیز می شود- ترسیم کند اما برخی گفت و گوها و صحنه ها که خالی از سخافت نیست و می تواند در فرهنگ عمومی مردم تأثیر منفی داشته باشد از ارزش این فیلم کاسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خامنه ای هم نظرش را در این باره اظهار کرد و گفت:”این فیلم «ماجرای نیمروز» بسیار خوب بود. همه اجزاء فیلم عالی بود، کارگردانی عالی بود. بازی‌ها عالی، قصه عالی بود. فیلم خوش ساخت بود. خامنه ای با اشاره به سکانسی از این فیلم درباره محاصره و پاکسازی خانه موسی خیابانی توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی فرمودند: «آن روزی که این قضیه (محاصره منزل موسی خیابانی) اتفاق افتاد من محضر امام(ره) بودم. بچه‌ها آمدند و گفتند؛ از جمله همین آقای سیف‌اللهی؛ آمدند و گفتند که قضیه تمام شده. آمدند که به امام گزارش بدهند. با دیدن فیلم شیرینی آن روز تکرار شد»

خامنه ای در این اظهارات در تمجید از لاجوردی، گفت” انشاالله یک کاری هم برای آقای لاجوردی بکنید. ایشان از آن شخصیت‌هایی است که شایسته است برایشان کار انجام بشود. در این فیلم اسمش بود اما لاجوردی کسی است که از قبل از انقلاب ما به او می‌گفتیم “مرد پولادین”.»

موضوع این فیلم به درگیری های سازمان مجاهدین با حکومت اسلامی در سال ۱۳۶۰ و اتفاقات بعد از عزل بنی صدر بر می‌گردد.