- - https://andisheh-nou.org -

موشک باران مقر حزب دموکرات کردستان ایران

اندیشه نو: بر اساس خبرهای رسیده از منابع مختلف خبری، رژیم حمهوری اسلامی اقدام به موشک باران مقر حزب دمکرات کردستان ایران کرد.  در این حمله وحشیانه تعدادی از اعضای رهبری و کادرهای برجسته این حزب کشته و زخمی شدند. سایت اندیشه نو علیرغم مخالفت با سیاستهای این حرب، این عمل جنایتکارانه و شنیع را شدیدا محکوم کرده و با بازماندگان این عملیات و حانواده های کشته شدگان ابراز همدردی مینماید.

رجانیوز٬ وب سایت نزدیک به جبهه پایداری خبر داد که طی این حمله سهیلا قادری و هاشم عزیزی دو تن از بلند پایه ترین رهبران حزب دموکرات کردستان در میان کشته شدگان هستند.

رادیو فردا نیز در همین رابطه خبر داد که مصطفی مولودی، دبیرکل فعلی، و خالد عزیزی، دبیرکل سابق حزب دمکرات کردستان، از جمله زخمی‌های این حمله هستند.

دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان نیز اعلام کرد که «در طول این حملە و در پی آن هواپیماهای بی‌سرنشین ایرانی در فراز شهر کویە [کوی‌سنجق] درحال پرواز مشاهدە شدەاند.»

شبکه تلویزیونی رووداو عامل این انفجارها را جمهوری اسلامی ایران می‌داند و ویدئوهایی نیز در این رابطه منتشر کرده است. به گفته این شبکه تلویزیونی در این حملات ۹ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شده‌اند.​

خبرگزاری مهر نیز نوشت که مقر این حزب در کردستان عراق «همزمان با برگزاری پلنوم این حزب، هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته» و گزارش‌های اولیه حکایت از کشته شدن ۱۱ تن از اعضای این حزب و زخمی شدن ۳۵ نفر دیگر دارد.

جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته به بهانه حضور نیروهای مخالف جمهوری اسلامی و عملیات آنها اقدام به گلوله‌باران مناطقی از اقلیم کردستان عراق کرده است. به رغم اعتراض‌های مکرر دولت این منطقه، گلوله‌باران اقلیم از سوی ایران متوقف نشده است.