- - https://andisheh-nou.org -

حکم بی شرمانه شلاق و زندان برای معلم عدالت خواه، محمد حبیبی را محکوم می کنیم – سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، صدور حکم بدوی ده سال و نیم زندان و هفتاد و چهار ضربه شلاق برای معلم عدالت طلب، محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران را محکوم می کند، و قویا خواهان لغو این حکم کلیشه ای و آزادی فوری بی قید و شرط وی از زندان می باشد. و انزجار خود را ازحکم بی شرمانه ی شلاق بر پیکر کارگران که این بار نیز جامعه مزد بگیر معلمان را هدف قرار داده اعلام می کنیم. همچنین باید رویه جاری در کشور که عدالت طلبان اعم از معلمان، کارگران و فعالان عدالت خواه و سایر بخش ها زندانی می شوند، و اختلاس گران و دزدان که بوجود آورندگان وضع موجود هستند، و حاشیه ی امنیت دارند، تغییر کند.

فعالیت های حبیبی در دفاع از حقوق صنفی معلمان منجر به بازداشت وی همراه با خشنونت فراوان در روز دوازده اسفند ۹۶ شد و در حالی که پس از حدود یک ماه با وثیقه موقتا آزاد شده بود، مجددا این بار در تجمع معلمان شاغل و بازنشسته در مقابل سازمان برنامه و بودجه با خشنونت بازداشت و به دلیل مخالفت قاضی پرونده صدور قرار وثیقه لغو و ۹۳ روز است که در زندان تهران بزرگ در بدترین شرایط محبوس است. طبق اطلاعیه کانون صنفی معلمان تهران با وجود تایید بیماری ایشان توسط پزشکی قانونی، اما وی را به بیمارستان اعزام نکردند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه احکام کلیشه ای بی پایه و اساس شلاق و زندان برای معلمان، کارگران و فعالان صنفی را محکوم می کند و خواهان لغو کلیه احکام صادره و همچنین توقف تعقیب پلیسی، امنیتی و قضایی از آنان می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۰ مردادماه ۹۷