- - https://andisheh-nou.org -

تداوم بازداشت شهروندان عرب در خوزستان همزمان با فرا رسیدن عید فطر

روز پنج‌شنبه ۲۴ خردادماه شماری از شهروندان عرب ساکن اهواز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. احتمال اینکه این بازداشت ها همزمان با فرارسیدن عید فطر و قصد برگزاری اعتراضاتی در این روز باشد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، شماری از شهروندان عرب ساکن کوی مندلی و کوی عزیزیه شهر اهواز توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هویت بازداشت شدگان صادق حیدری، ۳۵ ساله از اهالی کوی مندلی، محمد تویرات، ۲۵ ساله از اهالی کوی عزیزیه، یاسین عبیات، ۳۲ ساله از اهالی کوی مندلی و علی کروشات، ۲۳ ساله از اهالی کوی مندلی احراز شده است.

احتمال اینکه این بازداشت ها همزمان با فرارسیدن عید فطر و قصد برگزاری اعتراضاتی در این روز باشد وجود دارد.

در رویه ای که در سالهای گذشته بارها تکرار شده است، فعالان عرب در شهر اهواز و شهرهاى دیگر، در روز اول و دوم عید فطر با راهپیمایی و یزله خواندن (مراسمی محلی)، به مناسبت عید فطر با خانواده‌های اعدام شدگان سیاسی عرب و خانواده های زندانیان سیاسی دیدار می کنند. این رویه هر ساله با حساسیت بیشتر از سوی دستگاه امینتی مورد برخورد قرار گرفته است. [1]

در همین رابطه هرانا طی روزهای سه‌شنبه [2] و چهارشنبه  [3]گزارش کرده بود که شماری از شهروندان عرب ساکن شهر اهواز در روزهای ۱۵ خرداد و ۲۳ خرداد توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.