- - https://andisheh-nou.org -

تعطیلی واحدهای تولیدی

تعطیلی ۷۰ کارخانه آجرپزی در تهران
به گفته رئیس اتحادیه فخاران استان تهران، طی سالهای گذشته حدود ۷۰ کارخانه آجرپزی در تهران به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تعطیل شده‌اند.

کارخانه”ایرانیت” تعطیل شد
کارخانه ایرانیت که عمری ۶۰ساله در تولید مصالح ساختمانی دارد، به‌دلیل بدهی مالی و سوء مدیریت تعطیل شده است. پیش از این ۱۰ کارخانه دیگر سازنده ورق‌های سیمانی هم به‌دلیل مشکلات تولید و عدم تأمین مواد اولیه تعطیل شده بودند.
براساس اخبار رسیده از اوضاع و احوال کارخانه ایرانیت در تهران و اصفهان، مسئولین شرکت بدون برگزاری مزایده قانونی، اقدام به فروش برخی از دستگاه‌ها و تأسیسات زیربنایی شرکت به پیمانکاران ضایعات نموده‌اند، در حالی که این شرکت سهامی عام بوده و در فروش سلیقه‌ای اموال کارخانه منع قانونی وجود دارد.

همان‌طور که برخی کارگران بازمانده کارخانه ایرانیت تهران گفته‌اند، این کارخانه از دی ماه سال گذشته عملاً تولید ناچیز خود را متوقف کرده و این امر نارضایتی کارگران را به وجود آورده است. بسیاری از کارگران حقوق‌های معوقه داشته و سرنوشت استخدامی‌ها آنها هم معلوم نیست.
یکی از این کارگران گفت: اگر به این کارخانه سری بزنید اصلاً به کارخانه شباهت ندارد؛ دستگاه‌ها کهنه و آب و برق هم قطع شده است. البته بدهی‌های مالی و بِروز نکردن محصولات باعث شده بود این کارخانه از دو سال گذشته با وجود تأمین برخی مواد اولیه خود نتواند فعالیت کند و هر روز با مشکلات جدیدی روبه‌رو شود. امروز در دفتر مرکزی این کارخانه حدود ۳ نفر مشغول هستند و بقیه یا خود را بازخرید کرده و یا به‌اجبار بیکار شده‌اند.