- - https://andisheh-nou.org -

پوتین در دیدار با اسد: خارج شدن نیروهای خارجی از سوریه به زودی آغاز می‌شود

خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، کاخ کرملین روز پنج شنبه از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «بشار اسد» همتای سوری خود در شهر سوچی خبر داد.

بر اساس این گزارش، کرملین اعلام کرد که بشار اسد در دیدار با همتای روس خود در سوچی آمادگی خود را برای آغاز روند سیاسی در سوریه اعلام کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اعلام خبر دیدار مفصل بشار اسد با پوتین در سوچی، افزود که رئیس جمهور سوریه در این دیدار بر آمادگی خود برای آغاز روند سیاسی در سوریه تاکید کرده و اظهار داشت اوضاع در سوریه به سمت ثبات بیشتر پیش می رود.

این مقام روسی اظهار داشت: در این دیدار به ضرورت فراهم سازی شرایط مناسب برای پیشبرد روند سیاسی همه جانبه و نتایج تحقق یافته در مذاکرات آستانه و کنگره ملی گفتگوهای سوری که در سوچی برگزار شده بود اشاره گردید.

 

خبرگزاری تسنیم هم در گزارش در همین ارتباط، نوشت:”کاخ کرملین از دیدار “ولادمیر پوتین” رئیس جمهور سوریه  با “بشار اسد” رئیس جمهور سوریه در سوچی خبر داد. کرملین همچنین اعلام کرد که اسد و پوتین در این دیدار راهکارهای حل مسالمت‌آمیز اوضاع در سوریه را بررسی کردند. رئیس جمهور روسیه همچنین در این دیدار گفت که در سایه پیروزی‌های نظامی و پیشروی روند سیاسی، خارج شدن نیروهای خارجی از سوریه به زودی آغاز خواهد شد.