- - https://andisheh-nou.org -

هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه علیرغم تعطیلی کارخانه از سوی کارفرما

علیرغم اعلام تعطیلی شرکت از سوی کارفرما که از صبح دیروز صورت گرفت و امروز هم ادامه داشت کارگران اعتصابی این مجتمع بزرگ کشت و صنعت طی دیروز و امروز دست به تجمع اعتراضی در محوطه کارخانه زدند و خواهان پرداخت مطالبات خود شدند.

به گزارش اتحادیه ی آزاد کارگران ایران، دیروز در پی تعطیلی شرکت از سوی کارفرما و همچنین برچیدن دستگاه کارت زنی حضور و غیاب کارگران از سوی کارفرما، کارگران اعتصابی شرکت نیشکر هفت تپه در اقدام اعتراضی دیگری با حضور در دفتر حراست خواهان منع ورود مسئولین شرکت بویژه اسد بیگی و رستمی به شرکت شدند و اعلام کردند آنان حق ندارند به شرکت بیایند و از این پس ما خود کارها را اداره خواهیم کرد.

در پی این وضعیت و اعتراض شدید کارگران، مسئولین حراست با ابراز بی اطلاعی از برچیده شدن دستگاه کارت زنی، آنرا به سرجای خود بازگرداندند و به کارگران معترض اعلام شد بعد از ظهر جلسه ای با حضور مسئولین فرمانداری و کارفرما و نماینده های کارگران جهت رسیدگی به خواستهای آنان تشکیل خواهد شد اما کارگران با رد این مسئله و ابراز اینکه نیازی به مذاکره نیست، ما مطالباتمان را میخواهیم اعتراض خود را ادامه دادند و نهایتا با میانجی گری برخی از نماینده هایشان اعتراض را پایان دادند.

بنا بر این گزارش، کارفرما که با هدف خسته کردن کارگران و در هم شکستن اعتصاب آنان دست به تعطیلی کارخانه زده همچنان از پرداخت حقوق دی ماه کارگران که از روز شنبه ۱۲ اسفند ماه اقدام به توزیع فیشهای آن کرده است خودداری میکند و طی روزهای گذشته علیرغم اعتراضات کارگران و درگیریهای که پیش آمد، تلاش دارد با برگزاری جلسات مذاکره، وقت کشی کرده و در آخرین روزهای پایان سال از پرداخت معوقات هزاران کارگر خودداری کند و یا حداکثر یکماه از معوقات آنان را پرداخت کند.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه با اشراف به این شگرد از سوی کارفرما و علیرغم اینکه امروز نیز کارفرما شرکت را تعطیل اعلام کرده و سرویسهای ایاب و ذهاب نیز تعطیل بود با ماشینهای شخصی و کرایه ای عازم شرکت شدند و از صبح امروز دست به تجمع اعتراضی در محوطه شرکت زدند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران از شرکت صنعت نیشکر هفت تپه، علیرغم اعلام برگزاری جلسه شورای تامین شهر شوش که تا لحظه مخابره این خبر (ساعت ۱ ظهر) ادامه دارد، از آنجا که این جلسات نتیجه مثبتی برای دست یابی کارگران به خواستهایشان نداشته است آنان عازم بستن جاده ترانزیتی شوش – اهواز شدند که با تبادل نظری که میان کارگران انجام گرفت تصمیم بر این شد امروز را هم به عنوان آخرین مهلت برای پرداخت مطالبات خود در نظر بگیرند و چنانچه جلسه امروز شورای تامین شهر شوش منجر به پرداخت مطالبات معوقه آنان نشد اعتراضات خود را تشدید کنند.

بنا بر اظهار کارگران شرکت نیشکر هفت تپه هم اکنون زمزمه هایی در میان کارگران برای رفتن به شهر اهواز و برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل استانداری خوزستان در صورت عدم اقدام فوری مسئولین شهر شوش برای پرداخت معوقاتشان در گرفته است و کارگران شرکت نیشکر هفت تپه با توجه به پایان سال اعلام کرده اند تا پرداخت دستمزدهای معوقه خود لحظه ای از پای نخواهند نشست.

مذاکرات بی نتیجه
بنابر گزارش های ارسالی از سوی کارگران هفت تپه مذاکرات امروز بی نتیجه مانده است. امروز راس ساعت ۸ صبح جلسه ای با حضور مسئولان عالی شهرستان شوش و تنی چند از کارگران برگزار شد.
در این جلسه رئیس اطلاعات شهرستان شوش با اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت تپه به تندی صحبت کرده و او را منافق و عامل شبکه های خارج نشین معرفی کرده و او را در حضور جمع تهدید به بازداشت کرده است. رئیس اطلاعات شهرستان شوش به اسماعیل بخشی گفته است از این به بعد او حق سخنرانی برای کارگران را ندارد!
کارگران هفت تپه به شدت این حرکت رئیس اطلاعات را محکوم کرده و اعلام کرده اندتا آخر پشت همکارمان اسماعیل بخشی خواهیم ماند.

اخبار روز