- - https://andisheh-nou.org -

تجمع اعتراضی زنان توسط نظامی – امنیتی ها به خشونت کشیده شد

صبح روز ۱۷ اسفند تجمع اعتراضی زنان در مقابل وزارت کار به خشونت کشیده شد. بسیاری از تجمع کنندگان پیش از رسیدن به محل تجمع در برابر وزارت کار مورد ضرب و شتم، قرار گرفته و بازداشت شدند. ماموران از قبل آماده بودند تا پیش از شکل گرفتن هر تجمعی افراد را پراکنده و بازداشت کنند. هم زمان با پراکنده کردن مردم، تجمع های کوچک تری در نقاط دیگر شکل می گرفت و مجددا با برخورد شدید ماموران مواجه می شد. تجمع کنندگان سرود ای زن حضور زندگی را می خواندند و شعار می دادند:

حق ما برابری، کار تو ستمگری.
آزادی برابری، عدالت جنستی.
زنان کار آزادی، پوشش اختیاری. ​
نترسیم نترسیم، ما همه با هم هستیم.

به گزارش اتحادیه ی آزاد کارگران ایران یکی تجمع کنندگان در روز ۱۷ اسفند در مقابل وزارت کار وضعیت را چنین توصیف کرده است:
یک ربع به ساعت دوازده در کوچه کنار وزارت کار بودیم که موتوری ها حمله کردند و پسرها را بازداشت کردند. زهره اسدپور را زدند و دیدم لبش خونی بود. هر کدام درگیر یکی از بازداشت شدگان شدیم. زهره هم داشت یک نفر دیگر را جدا می کرد. ما را پراکنده می کردند و باز هم می رفتیم در جای دیگری شعار می دادیم.
سرانجام توانستیم جایی رو به روی وزارت کشور بایستیم و شعار بدهیم و سرود بخوانیم ولی همانجا هم به ما حمله کردند.

بر اساس اطلاعات رسیده تعداد زیادی بازداشت شده اند. زنان بازداشت شده را به پلیس امنیت ۱٣۷ نصر انتقال داده اند. اسامی تعدادی از بازداشت شدگان به شرح زیر است:
بنفشه جمالی، زهره اسدپور، مهرداد فلاحی، پرستو الهیاری و علی سالم.
طبق اخبار رسیده ۵۹ زن، ۲۵ مرد و مجموعاً ۸۴ نفر در تجمع امروز ۸ مارس مقابل وزارت کار دستگیر شده اند. همچنین یک نفر به بیمارستان منتقل شده که از هویت و وضعیت او اطلاعی در دست نیست.